Woensdag, zonnen

7 november 2012 - Tenerife, Spanje

Hallo allemaal,

Vandaag een lui dagje gehad. We wilden naar een piepklein natuurgebiedje, een kloof met een meertje. Stond in het ANWB boekje. Tegen de tijd dat we het gevonden hadden (ze hadden de ingang in een hotel verstopt), bleek dat je moest reserveren om mee te kunnen met een gids. Morgen was de volgende rondleiding om kwart voor tien. Nou dat gaan we niet helemaal halen denk ik, want het was toch nog wel een stuk je rijden. Je mag er alleen in met een gids en het begint ‘vroeg’ want anders wordt het te warm in het valleitje. We zijn dus maar een stukje langs de kust door gereden: Carola had verteld dat daar nog twee leuke strandjes lagen. En inderdaad een mooi zandstrand met mooie golven. Daar hebben we lekker een stukje gelopen, met de voeten in de oceaan. Het was vlak onder het vliegveld, dus af en toe kwamen de vliegtuigen over. Een stukje verder om de ‘rode berg’ lag een plaatsje waar gewindsurft en geparasaild werd. Mooi om te zien. De kust daar was bezaaid met lavastenen van allerlei kleuren: van wit puimsteen via bruin naar rood en zwart. Aan de kust was het mooi weer en in de bergen hingen weer wolken. We zijn uiteindelijk redelijk vroeg weer naar ons appartement teruggekeerd en hebben nog even langs het zwembad gelegen. Ik heb zelfs gezwommen, lekker water als je eenmaal door bent (ik ben niet zo’n held). Ben voorzichtig geweest dacht ik, maar toch een beetje verbrand onder de bij tijd en wijlen strak blauwe hemel. ’s Avonds moet je nu wel een vestje aan als je zit te eten op een terrasje, omdat het windje toch wat frisjes wordt. Op ons eigen terras is geen wind en nog erg lekker (half elf, Tenerife tijd)

Kort verhaaltje vandaag, want niet heel veel meegemaakt. Ook de foto oogst is mager, sorry.

Liefs en groeten van ons tweetjes.