Maandag, naar de Teide

5 november 2012 - Adeje, Spanje

Hoi allemaal,

Het was vandaag mooi weer. Het begon met wolken, maar nadat we ontbeten hadden was het ineens strak blauw. We hebben de plannen toen  maar een beetje omgegooid. De weersverwachtingen voor de rest van de week worden steeds slechter: onweer, regen. Dus we dachten nu het helder is, moeten we de Teide maar gaan bekijken, de rest van de week kan het wel weer mis zijn. Met lange broek en vest deze keer, alhoewel het hier beneden 28 graden was. We besloten dezelfde weg als gister te nemen, niet al die haarspeldbochten naar boven. Onderweg kwamen er natuurlijk al weer wat wolken op zetten, maar het bleef wel zonnig. Boven gekomen hadden we bijna vrij zicht op de berg. Naar later bleek was dit niet de Teide zelf, maar de vulkaan die er vlak naast ligt en iets lager is. Deze vulkaan is rond 1900 voor het laatste uitgebarsten, en de uitbarstingen gebeuren om de ca. 100 jaar. Dus ik hoop dat ze nog even wachten met die van deze eeuw. Het was weer erg indrukwekkend al dat lava, al die kleuren. We zijn natuurlijk bij elk uitzichtpunt gestopt, en we waren niet de enigen. Op een punt hebben we een rondje moeten rijden om een parkeerplekje te krijgen. Het was drukker dan vorig jaar in Amerika, zal ik maar zeggen. Vanuit een bepaald punt zag je de masten van de kabelbaan naar de top, maar er waren geen wagentjes te zien. Toch even naar dat punt gereden, maar er stond teveel wind voor de kabelbaan. Inmiddels lag de top ook al weer helemaal in de wolken, dus veel had je vast niet kunnen zien. Het waaide inderdaad behoorlijk, is moest mijn bril goed vast houden anders waaide die af. Onze lange broek en vest hadden we dan ook echt wel nodig. Aan de voet van de Teide was er minder wind en kon je wel lekker rond lopen, maar het was toch nog wel koud (ca. 15 graden). Op een stuk was het helemaal vlak, alsof daar een meer geweest was of zo, en bijzonder gevormde struiken groeiden daar. Een stuk verder was er een soort duinenrij, alleen was er geen zand maar hele kleine steentjes met daartussendoor grote brokken lava gestrooid. Heel bijzonder. Soort maanlandschap zal ik maar zeggen. We zijn helemaal naar de andere kant van de ‘kraterrand’ gereden. Het blijkt niet helemaal een kraterrand te zijn, ze denken dat de berg gewoon voor de helft de zee ingeschoven is en dat er een hoefijzervormige dal overgebleven is, waar zich later weer een paar vulkanen hebben gevormd en de boel opgevuld hebben. Maar het blijft wel een mooi gezicht. We hebben dezelfde weg terug genomen, dus niet die met de haarspeldbochten. Was mooi de weg ook de andere kant op te rijden, mooie vergezichten. Je kon zowel La Gomera als La Palma zien liggen. Ik heb alleen een foto van La Gomera, want je kunt niet overal stoppen.

Terug in ons appartement nog even van de laatste zonnestralen op ons balkon genoten. Ik denk dat het hier heel erg warm geweest is bij het zwembad. Er waren ook de nodige rode ruggetjes te zien. Ik moet zeggen dat wij het ook niet helemaal wit gehouden hebben, onze wangen, neuzen en Gerards voorhoofd hebben ook een rood kleurtje gekregen, maar et voelt niet pijnlijk aan dus ik hoop dat het meevalt.

Fijn Ada, dat je ons volgt, ik hoop alleen dat het niet betekent dat je ’s nachts op bent. Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat.

Sjoerd is het allemaal gelukt met je werkstuk? En lukt het verder ook? Laat je even wat weten?

Ik ga dit even ‘posten’ beneden (ik heb dit verhaal lekker buiten op het balkon) en dan gaan we lekker slapen het is bijna half elf).

Mensen, ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat.

Liefs en groeten van ons tweetjes.

PS. Ik voeg een selektie van de foto's die we vandaag gemaakt hebben toe, allemaal (160) zou een beetje veel worden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carola:
    6 november 2012
    Goedenavond buurtjes,

Leuk in jullie vakantie te lezen en te kijken. Goed dat jullie al op de Teide geweest zijn. Prachtige fotos, hoor! Zo kunnen wij nog een keer van het mooie Tenerife genieten.
    Vincent is nu bij Sjoerd. Ik denk het gaat goed met hem. Zondag avond was Sjoerd bij ons(eten) en wij hebben heel gezellig, Boer zoekt Vrouw gekeken(lachen). Morgen eten wij weer samen.
    Wij hopen dat jullie ook de rest van jullie vakantie in t-shirt kunnen lopen.

Groetjes, Carola
  2. Tieniedekort:
    6 november 2012
    Ha Inrid en Gerard, ik hoop dat het weer bij jullie het nog even goed houdt, je schreef dat het weerbericht voor de kamende dagen niet zo bijster goed zijn. hier Is het 10 graden, dat is wel een heel verschil met jullie hè. Met Sjoerd gaat het zo te horen prima, als je dat wil weten. Wat heb je een jeuk en lekker lang stukje geschreven Ingrid! Ik geniet er van. Ik heb deze keer allemaal kleine cadeautjes gekocht voor de dames die mijn kousen komen aan en uittrekken. Er is voor ieder een chocoladeletter en een kaars en iets leuks. Het meeste heb ik al in huis. Want er zijnnu nog leuke dingenn te koop, als je te lang wacht is het uitverkocht. En zo blijf ik een beetje bezig. Ik heb. Samen met mijn hulp een beetje opgeruimd in het stookhok.
    Wat ligt daar nog een hoop beddengoed. Het is de tijd om de zomerdekens om te wisselen voor de Winterspullen. Dat hebben we gedaan. Verder ben ik vandaag niet naar buiten gegaan.Ikga dadelijk naar bed. Veel liefs van je moeder.