Zondag, op pad

4 november 2012 - Adeje, Spanje

Buenos noches allemaal,

Sinds vandaag zijn we voor 5 dagen eigenaar van een knalrode VW Polo (zie foto). We zijn er een eindje mee gaan rijden, maar de kaart die je erbij krijgt geeft lang niet zoveel wegen als er in werkelijkheid zijn. We hebben dus maar wat gedaan en op een gegeven moment reden we toch richting El Teide. Niet handig op je slippertjes en in je t-shirt. Maar mooi was het wel, we zijn niet helemaal naar de berg zelf gegaan, maar prachtige landschappen. De foto’s laten het helaas niet zo zien. Maar het is heel woest. Grote lavablokken en heel ‘gladde’ hellingen en pieken. Ook van die lavatunnels, indrukwekkend hoor. Heen zijn we via het westen gegaan, het wegdek was niet best, maar qua bochten en afgronden viel het wel mee. Redelijk vlak had ik de indruk, totdat we boven uitstapten en het heeeel koud was, en toen zaten we nog maar op een metertje of 1700. We hebben een stukje langs de rand van de krater gereden door gebrokkelde lava velden: bruin en donkergrijs, heel woest. Bij het stuk waar je naar de Teide zelf gaat zijn wij weer naar beneden gegaan. We komen nog wel een keertje terug met lange broek, en dik vest het was 14 graden daar. Bovendien lag de top geheel in de wolken, dus hij was toch niet te zien. Toen langs de steile kant naar beneden (via VilaFlor en Arona). Nou dat was een weg voor Fifth Gear hoor: de ene haarspeldbocht was nog niet afgelopen of de volgende begon al weer. De remmen van het Polootje vonden het niet heel leuk, geloof ik. Maar het was prachtig, vergezichten, heel veel tussenpieken en grote dikke dennenbomen. Terug in de bewoonde wereld moesten we ons huisje weer zien te vinden, en dat is gelukkig prima gelukt. Wij zitten toch wel een beetje in een rustig uithoekje als ik al die drukte en de vele appartementen complexen zo bekeek. We hebben dus een soort van rondje gemaakt om de auto een beetje te leren kennen. Z’n achteruit zit aan de verkeerde kant en z’n twee is moeilijk mikken, maar Gerard had het gelukkig snel onder controle.

Het was vandaag niet zulk mooi weer; we hebben de zon nauwelijks gezien, maar misschien dat het hier beneden iets beter was. Het is wel warm, zo’n 26-28 graden en een beetje klamvochtig.

Morgen zijn we van plan om langs de kust naar het noorden te gaan naar Los Gigantes. Daar rijzen de kliffen honderden meters uit zee op en dan door naar het noorden naar de duizendjarige Drakenboom (Dracena). Ik ben benieuwd of we die kunnen vinden.

We hebben weer in hetzelfde restaurantje gegeten: Gerard had een papegaaivis en ik karbonaadjes (zie de foto’s). We zullen wel aankomen, ik voel me dik en rond gegeten.

Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte. Heeft Guusje het goed gedaan vandaag op de tentoonstelling, Ger? Sjoerd is het gelukt met je opdracht, is het (bijna) af. Succes ermee.

Hasta mañana (tot morgen).

1. Ada:
    5 november 2012
    Hoi Ingrid,

Ada vind het helemaal leuk!
    Nog even leren hoe de blog werkt ;)

Veel plezier! Mike