Vrijdag, aankomst op Tenerife

2 november 2012 - Tenerife, Spanje

Nou we zijn er hoor. Een beetje geradbraakt, maar ja wat verwacht je anders na een nacht geen slaap (nou ja ik heb gisteravond wel nog een klein dutje gedaan). Het liep allemaal zoals gepland. We waren ruim op tijd bij de garage, waar niemand was. Gelukkig kwam even voor half 3, de afgesproken tijd, een busje aanrijden met pagagiers van Schiphol. Wij konden zo instappen. Op Schiphol de koffers ingecheckt en toen door de douane, dachten we. Maar dat hoeft helemaal niet meer, omdat Spanje binnen de Europese Unie ligt. Wel uitgebreid door de security check, dat is logisch. Toen maar een kopje koffie gehaald bij Starbucks om wakker te blijven.

De vlucht was okay, even weg gedommeld, maar niet echt geslapen. En de vlucht duurde een uur langer dan ik dacht: vijf uur; er zit een uur tijdsverschil hier (vroeger is het hier). Dus dat veel even een uurtje tegen. Toen we er bijna waren kregen we het weerbericht: licht tot zwaar bewolkd en kans op regen: nou het regende dat het goot. Wel een beetje een domper. Wel is het lekker van temperatuur en onderweg naar het appartement werd het in ieder geval weer droog. We konden nog niet direct onze kamer in, maar moesten een uurtje wachten, dus we hebben even een wandeltje gedaan: naar het zwarte strand en het straatje af: supermarktje, pizzeria en een hambergertent.

Het appartement is prima: een zitkamer annex keuken, badkamer en een slaapkamer, en dan ook nog een terras. Helaas niet met zeezicht, maar op het zwembad.

Zoals jullie zien hebben we internet (betaald en alleen in de bar en lounch, maar het werkt). We gaan hier nu even rond kijken, we hebben de koffers uitgepakt en ons volgens de hier geldende kledingeisen gekleed, dus we gaan op verkenning uit. Kijken waar we een auto kunnen huren. En dan zullen deze twee bejaarden wel vroeg naar bed gaan....

De berg was niet zichtbaar, maar de uitlopers zijn prachtig. Hele grote Euphorbia's, palmen, bananenplantages enz. Morgen meer.

Liefs en groeten van ons tweetjes

1. Tjeerd de Kort:
    3 november 2012
    Hoi Ingrid en Gerard,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Het was een behoorlijk lange dag zo te lezen. Slim om de auto in een parkeergarage bij roelofsarendveen neer te zetten. Ik wist niet dat dat kon. Ik hoop dat jullie de eerste nacht goed geslapen hebben. Ik ben benieuwd wat jullie van Tenerief vinden. Bezoek aan de vulkaan is aan te bevelen. Ik hoop dat het weer snel beter wordt. Het is in ieder geval beter dan in Nederland. Hier is het max. 9 graden en zeer wisselvallig.

Groeten,

Tjeerd en Liesbeth
  2. Sjoerd Thijsse:
    3 november 2012
    Hallo ouders,

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Hier is ook alles okee, het huis staat er nog. Ik hoop dat jullie het lekkere weer behouden, hier regent het, echt Hollands dus.
    Veel plezier daar.

Groetjes,