Zaterdag, 's avonds

3 november 2012 - Adeje, Spanje

Hola allemaal, daar zijn we weer. Een heerlijk dagje rustig aan gedaan. Ik heb me een uurtje bij het zwembad gewaagd, met de nadruk op 'bij'. Gelukkig verdween de zon af en toe, want als hij vol schijnt dan is het gelijk ook echt heet. Gerard heeft nog even een stuk voor zijn werk doorgenomen en bewerkt en is verder lekker op ons balkon, eh terras, gebleven, waar ik later bij hem aangeschoven ben. Halverwege de middag krijgen wij de zon op ons balkon, precies goed dus.

Verder hebben we een kleine siësta gehouden, we zijn per slot van rekening in Spanje. Het is veel Spaanser dan ik me gerealiseerd had. Ik dacht dat iedereen wel een beetje Engels kon praten, maar dat valt tegen. Dus maar een beetje Spaans gaan oefenen dus.

We gaan straks het kleine dorpje hier maar eens even verkennen. La Caleta, zoals het plaatsje waar we zitten officieel heet, is een ieniemienie vissersplaatsje (geweest, denk ik) en er schijnt verderop een klein haventje te zijn, waar je kunt eten. Ik hoop dat ze ook iets anders dan vis hebben…..

O, het is ook ineens donker buiten, dat doen ze snel hier. Hebben we gister niet zo meegekregen.

Fijn Sjoerd dat je even gereageerd hebt en dat je er kennelijk van alles aan doet om in leven te blijven. Ik had ook niet anders van je verwacht natuurlijk ;-).

Ik zet er ook weer een paar foto’s. Het eiland in de verte is Gomera, was gister niet te zien.

Inmiddels hebben we gegeten: Gerard vis en ik vlees. Lekker hoor. La Caleta is inderdaad een heel klein plaatsje met een boulevard en allemaal restaurantjes. Wij hebben de achterste genomen. Op de punt met de oceaangolven beukend op de lavarotsen. Echt aan zee dus. Toevallig een van de restaurants, die in het gidsje dat ik bij de ANWB gekocht had, aanbevolen werd. Een haventje voor de eventuele vissersboten hebben we overigens niet gezien, maar het was dan ook erg donker.

We hadden onze lange broek aangedaan en ik had een vestje meegenomen, maar dat was niet nodig geweest het is nu nog (bijna tien uur) lekker warm. Niet te geloven, ik had het wel gehoopt, maar niet echt op gerekend. Nou ik ga dit beneden even posten beneden bij de bar (plus wat nachtfoto’s) en dan denk ik dat wij weer lekker gaan slapen.

Liefs en groeten weer van ons. Hasta la vista.

1. Tieniedekort:
    4 november 2012
    Ha Ingrid en Gerard we hebben net lekker gegeten.Erik en zijn gezin zijn weer naar huis en het is meteen heel stil. We hebben vandaag hard gewerkt in de tuin, ik ook, zelfs langer dan een half uur. Maar dat was dan ook eigenlijk te lang voor mij . De tuin ziet er nu weer netter uit,Erik en Ylona hebben de planten die in een pot staan of uitgepoot in de tuin of onder het afdak gezet. Het was hier droog en koud, maar later ging het regenen. Het is hier ongeveer 10 graden . Wat een verschil met jullie in Tenerife! Ik hoop dat dat zo blijft.dat lekkere warme weer, Ik ga zo nog even met Sjoerd bellen en dan nog even wat lezen en naar bed. Liefs van je moeder.